min kärlek, till minne av nisse



tryck på play

min kärlek går till saknade nisse, han var världens underbaraste, speciellaste, vackraste, sötaste, och bästaste katt.
han var som min bästavän, tog hand om oss när vi va sjuka o låg i min famn på rygg med tassarna på våra bröstkorgar. sov vid våra sidor. han satt alltid i mitt knä när jag satt vid datorn. han var som en hund, följde med ut på promenader .. en gång när jag o min bror skulle gå till min moster gick han efter oss, när vi va framme gick vi in i några minuter och han satte sig vid brevlådan, när vi kom tillbaka satt han kvar där.. söta lilla nisse. orange och trög, på sommrarna gick han ut ur dörren, kollade bakom sig och gick in igen, om o om igen. lilla gubben kunde inte klättra i träd fick alltid bära ner honom om man råkat klättra upp lite. saknar honom så mycket, trodde inte att man kunde ha ett sånt starkt band med ett djur. men en dag kom han hem haltandes, vi gissade på att han hade blivit påkörd, benet var ut led. det läckte och så men det hade kommit in vätska i lungorna och dom var tvugna att ta bort honom... hanna ringde från sjukhuset och sa att han va borta, mamma berättade för oss och jag rörde inte en min, var helt förstörd och chockad, men sen när jag stod i duschen samma kväll brast det... det var hemsk, grät massor ! i flera dagar satt jag o grät så fort nån nämnde hans namn. brukade kolla upp mot himlen och på nått sätt så kändes det som om han satt där uppe och kollade ner på oss alla o log. nej usch nu är jag helt tårögd. saknar dig massor. önskar att din olycka aldrig skulle hänt.
jag vet att du finns där uppe och vakar över mig och min familj , vår lilla skydds ängel <3

NISSE<3

Kommentarer
Postat av: evelina grönqvist

aw <3

2010-12-07 @ 13:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0